Vinnerne av årets kundeopplevelse og beste velkomst

Måling av kundeopplevelsen av butikkene på Sandens senter
Butikkleder for Freequent, Synnøve Christoffersen (t.v.) og Wenche Rekdal
Hava Aberg (t.v.) og butikkleder for Gullfunn, Elisabeth Kjær

Freequent og Gullfunn fikk en delt første plass for fjorårets beste kundeopplevelse i butikk på Sandens. Kundene har gitt disse to butikkene høyest score.

Måle kunders tilbakemeldinger i butikk

Sandens ønsker å yte den beste servicen til senterets kunder og er alltid åpen for tilbakemeldinger, både ris og ros. Vinnerne av målingene fra 2022 er Freequent og Gullfunn. I den forbindelse tok vi en prat med de ansatte i de respektive butikkene, og noe som går igjen hos begge er at de ansatte forsøker lese og hjelpe kunden best mulig.

Ikke minst mener de selv at de er ærlige med kunden, og ikke kun tenker salg, men at kunden skal få en fin totalopplevelse i deres butikk. Dette kan tenkes å skape tillit, og man får trofaste kunder som har lyst til å ta turen tilbake.

Vinner av ”årets kundeopplevelse”

Freequent ble vinneren av årets butikk ”kundeopplevelsen totalt” og har gjennom hele konkurransen vist engasjement, og engasjert mange av deres kunder til å gi en tilbakemelding. Med til sammen 175 unike tilbakemeldinger, og en totalscore på 93%.

Synnøve Christoffersen er butikksjef ved Freequent. Hun sier at det er viktig at kundene får hjelp dersom det er ønskelig og hun tror kundene kommer tilbake fordi de vet de får god hjelp hos dem. ”Vi er veldig glad i kundene våre og jeg tror også de setter pris på at vi er ærlige med dem,” forteller Wenche Rekdal som er ansatt hos Freequent.

Noen av kundenes tilbakemeldinger som går igjen er blant annet følgende:

"Hyggelig og proff service"
"Hyggelig betjening"

Wenche sier videre at de er ærlige med kunden hvis et plagg ikke var helt for dem, og hjelper de med å finne noe som kler dem bedre – de sier ikke bare ja for å selge til kunden, men ønsker se kunden fornøyd.

”Vi er flinke til å jobbe sammen som et team, det er lite fokus på at den ene er bedre enn den andre som ansatt, vi spiller hverandre gode,” sier Christoffersen avslutningsvis.

Vinner av ”årets velkomst”

Vinneren av årets butikk ”velkomst” er Gullfunn. De ansatte har sammen engasjert sine kunder til å gi en tilbakemelding. De fikk til sammen 210 unike tilbakemeldinger, og en totalscore på 91%.

Elisabeth Kjær, butikksjef for Gullfunn, forteller at det å se og møte kunden med et smil og hyggelig blikk er viktig når man jobber i butikk. ”Vi prøver å ta oss tid til kunden og finne riktig vare til kunden, hvor vi ser hva kunden trenger og hva som passer den enkelte,” forteller Kjær.

Noen av tilbakemeldingene fra kundene er blant annet:

"Smilet medarbeiderne gir meg når jeg kommer og man får alltid god hjelp!"
"God service!"

Videre forteller Elisabeth at de har stor personlig interesse for kundene deres hos Gullfunn, noe hun tror kundene legger merke til også: ”Når man gir mye av seg selv til kundene, så får man også mye tilbake”.

Hava Aberg er ansatt ved Gullfunn og forteller at hun tror kundene legger merke til at de ikke kun vil selge til dem, men at de som ansatte er genuint interessert i kundene deres. ”Vi prøver alltid finne en løsning og hjelpe kunden. Hvis kunden ønsker et produkt vi ikke har, forsøker vi finne et alternativ og er på tilbudssiden,” sier Aberg.

Produkter

Aktuelle tilbud

Aktuelle butikker

Tabell med aktuelle butikker
Butikk Beliggenhet Åpningstider Kontaktinfo
Åpent i dag 09:00 - 20:00
Åpent i dag 09:00 - 20:00